Monday, October 7, 2013

Bab 7 : My Sweetheart Isteriku

Bab 7

“Sweetheart, bangun…kita dah sampai ni..” Ucap Syed Uqail Hakimi seraya menyentuh lembut pipi Umairah dengan jarinya. Dikuis-kuis pipi Umairah beberapa kali tapi tiada reaksi. Syed Uqail Hakimi mengucup dahi Umairah, kemudian dia melurut rambut Umairah beberapa kali.

“Eeee…abang geram ni, abang…” Perlahan-lahan Syed Uqail Hakimi mendekatkan bibirnya ke bibir Umairah. Lalu menarik Umairah perlahan-lahan ke dakapannya.

“Sejuknya tangan isteriku,tidur ke mati isteriku ni? Macam mana nak bawa dia masuk rumah ni…emmm…aku buat apa-apa tak sedar pun..macam-macam boleh buat ni” bisik Syed Uqail Hakimi nakal, kepalanya ligat memikir idea.

Syed Uqail Hakimi, meletakkan Umairah kembali ke tempat asalnya. Segera dia melangkah menuju ke pintu rumah, dibuka pintu utama kediamannya itu. Cepat-cepat dia mengemas katil di bilik. Kembali ke kereta Syed Uqail Hakimi mencempung Umairah ke katil di biliknya.

Sweetheart…bangun sayang, dah sampai rumah dah. Bangun makan ubat ni sayang” Ucap Syed Uqail Hakimi. Jari jemarinya melurut rambut Umairah yang panjang itu. Tiga kali Syed Uqail Hakimi memanggil Umairah. Tapi Umairah seperti tidak dengar akan panggilan itu. Dipandang tubuh Umairah dari atas ke bawah. Dibetulkan kain baju kurung Umairah yang terselak hingga ke betis. Jiwa lelakinya bergelora. Menahan kehendak kelakiannya yang halal itu.

“Isteriku yang halal izinkan abang…” Bisik Syed Uqail Hakimi ke telinga isterinya. Perlahan-lahan dia mengulus lembut tapak kaki Umairah. Jari jemari kasih Umairah menguit-guit memberi maklum balas ke atas tindakan suaminya.

“Aaaaa…adoi sakitnya”Jerit Umairah perlahan dalam keadaan amai-amai. Kepalanya terhantuk ke meja sisi yang terletak di sebelah katil. Terkejut bila melihat Syed Uqail Hakimi berada di kakinya.

Sweetheartsweetheart…ok ke?” Tanya Syed Uqail Hakimi apabila melihat darah meleleh keluar di dahi Umairah.

Umairah menyentuh dahinya. Dilihat darah penuh di telapak tangannya, serta merta dia kembali rebah. Syed Uqail Hakimi panic. Di tepuk pipi Umairah berkali-kali “Sweetheartsweetheart..bangun sayang…bangun..Aaaahh…ini confirm pengsan”. Umairah tidak memberi sebarang reaksi. Darah sudah mengalir dengan banyaknya. Syed Uqail Hakimi semakin panic. Sekali lagi dia mencempung Umairah ke kereta. Syed Uqail Hakimi memandu layu menuju ke Hospital KPJ yang terletak tidak jauh dari rumahnya. Sambil memandu jarinya laju mendail nombor telefon Dr Yuslina.

            “Yus, kepala isteri i terhantuk bucu meja, darah keluar banyak ni.i on da way to KPJ Kajang. Please help me to inform Izzat, I need to see him. ”

            “Alright, I will inform” jawab Yuslina dengan perasaan blur dan terkejut. Baru sebentar tadi Syed Uqail Hakimi membawa isterinya berjumpa dengannya untuk mendapat rawatan tiba-tiba masalah lain pula menimpa.




3 comments:

  1. hahaha...lawak la...punya la susah nak kejutkan...bila dah sedar,boleh plak pengsan sbab terhantuk di bucu meja...nasib kau la syed uqail hakimi...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tidur mati...penat sgt tu...hahahaha, Uqail kena banyak sabo..hahaha

      Delete